Je krijgt van ons het beste advies. Gevraagd en ongevraagd

Jouw netwerk is ook ons netwerk. We hebben familie, vrienden en kennissen die varen en horen vaak eerder dan anderen wat er speelt op de binnenwateren en binnenvaartschepen. Daardoor kunnen we snel en pro-actief reageren als er voor jou (financiële) voordelen zijn te behalen. We gaan niet wachten tot jij ons belt. Wij bellen jou.

Dat doen we bijvoorbeeld als je in aanmerking komt voor het Lage Inkomens Voordeel (vraag Marion wat we hiermee bedoelen) en kunt profiteren van een interessante subsidie per werknemer. Of wanneer het ons beter lijkt om de renovatie van je stuurhut over 2 jaar uit te smeren, zodat je ook 2 jaar achter elkaar kunt profiteren van de investeringsaftrek. Er is één maar: dit soort voordelen kunnen we alleen voor jou signaleren als je administratie is bijgewerkt.

Extra service voor klanten: pro-actief subsidieadvies

Als insiders in de binnenvaart zijn wij bekend met alle subsidies die voor schippers mogelijk interessant kunnen zijn. Bij veel subsidies geldt dat je binnen korte tijd een aanvraag moet doen. Ga je investeren in je schip en stuur je ons op tijd de factuur die op die investering betrekking heeft? In dat geval zien wij direct of er een subsidievoordeel te behalen is en kunnen wij de aanvraag snel voor je in gang zetten.

De voordelen van digitaal

De afgelopen jaren hebben we binnen PVSA werk gemaakt van het automatiseren en digitaliseren van onze processen en diensten. Belangrijkste reden om dat te doen: het scheelt ons én jou als binnenvaartondernemer tijd en geld. Natuurlijk doen we niet moeilijk als je met papieren documenten aankomt, maar als we mogen kiezen dan ontvangen we liever alles per e-mail. Dit is waarom.

Je krijgt sneller een actueel overzicht

Als je dagelijks, wekelijks en/of maandelijks de stukken voor jouw administratie digitaal bij ons aanlevert, kunnen wij ze direct voor je verwerken. Jouw administratie is zo altijd up-to-date, waardoor we je op elk gewenst moment een goed financieel overzicht en inzicht kunnen geven. Heb je zelf vragen over bijvoorbeeld loonkosten of btw-aangiften, dan kunnen we het antwoord snel uit de administratie halen. Vragen andere partijen naar specifieke financiële gegevens, bijvoorbeeld bij het aanvragen van een subsidie of financiering? Ook dan hebben we de antwoorden snel paraat. Bovendien wordt de binnenvaart zelf steeds digitaler. Hoeveel facturen en vrachtafrekeningen krijg je zelf niet al per e-mail? Die kun je gewoon ‘blind’ aan ons doorsturen.

Je hoeft niet van boord

Digitaal aanleveren heeft ook praktische voordelen. We weten dat je als binnenvaartschipper niet altijd in de buurt bent. Dat hoeft ook niet als je alles per e-mail naar ons stuurt. Digitaal zorgt ervoor dat je niet aan een plaats gebonden bent. Vaar je veel naar boven en kom je niet zo vaak bij ons in de buurt? Door onze digitale manier van werken is er geen enkele belemmering om jouw administratie bij ons onder te brengen.

Meer weten?

Neem direct contact op met één van onze adviseurs